لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
درمان كابوس 22 ساله پائولو مونته رو در دستان الگری و رونالدو!

درمان كابوس 22 ساله پائولو مونته رو در دستان الگری و رونالدو!

 

پائولو مونته‌رو مدافع سابق یوونتوس در گفتگو با روزنامه La Gazzetta dello Sport با يادآوري بزرگ‌ترين حسرت باقيمانده‌اش از دوران حضور در يووه، ابراز امیدواری كرد كابوس دو دهه‌اي‌ او با حضور فوق ستاره پرتغالی یووه و هدايت ماسيميليانو الگري به زودی درمان شود.

 

16 برد در 17 بازی؛ یوونتوسِ الگری با این آمار خیره‌كننده در صدر فوتبال ایتالیا نشسته است. این را چگونه تحلیل می‌كنی؟

 

یووه تحت هدایت او به تیمی غیرقابل مهار در فوتبال ایتالیا تبدیل شده است. تیمی متشكل از بازیكنان، مدیران و مربیانی شایسته كه با ریاستِ تأثیرگذار آندره‌ا انیلی با ویترینی از قهرمانی‌های سریالی، همچون همیشه به شماره یك فوتبال ایتالیا مبدل گشته است.

 

یكی از اصلی‌ترین واژه‌هایی كه سایه‌اش در ماه‌های اخیر همواره در كنار نام یوونتوس حضور داشته «لیگ قهرمانان اروپا» است. این قرابت و هم‌نشینی طبیعی است؟

 

بی‌تردید. 13 سال از روزهای حضورم در یووه گذشته است. تقریباً یك دهه پر خاطره و پر افتخار را نیز با یووه گذراندم اما هنوز سه حسرت در ذهنم باقی باقی‌مانده است. دریغ‌هایی كه اتفاقاً در سه فینال همین رقابت‌ها به وقوع پیوست: شكست در مقابل رئال‌مادرید (1‐0) در سال 1998، میلان (3‐2) در سال 2003 و حتی دورتمند (3‐1) در سال 1997. همین چند وقت پیش بود كه دیدار مقابل رئال را دوباره تماشا می‌كردم؛ هنوز هم معتقدم سزاوار پیروزی در آن دیدار بودیم. وقتی این كابوس‌ها هنوز با منِ بازیكن است، طبعاً طرفداران و اساساً خانواده میلیونی بیانكونری‌ها بعد از دو ناكامی اخیر در اروپا باید هم تنها و تنها به فتح این جام و شكستن طلسمِ شوم آن بیاندیشند.

 

یعنی حالا زمان آن فرا رسیده كه از یوونتوس انتظار قهرمانی داشت؟

 

به نظر من كه فتح لیگ قهرمانانِ این دوره شدنی است. وقتی بازیكنی مثل كریستیانو رونالدو با سابقه 5 بار كسبِ توپ طلا را در اختیار داریم می‌توانیم به بازگشتِ خوشبختی و خوش‌شانسی امیدوار باشیم.

 

شما یكی از مدافعان فراموش نشدنی عصر طلایی یووه هستید. آیا یوونتوسِ امروز نیز بازیكنی مثل پائولو مونته‌رو در خود دارد؟

 

راستش قیاس‌هایی اینچنین را اصلاً دوست ندارم. هیچ‌كدام از آنها شبیه من نیستند. مدافعان امروز یووه با من تفاوت‌های فراوانی دارند؛ آنها قهرمانانی بزرگ در تیم هستند؛ مدافعانی سریع، تكنیكی، و بلند قامت‌تر كه حتی خیلی بیشتر از ما در گلزنی موفق هستند.

 

الگری را چگونه می‌بینید؟

 

او یك پدیده به تمام معناست؛ یك مدیر بزرگ و یك مربی فوق‌العاده برای تیم. او مفهوم «قهرمانی» را به خوبی درك می‌كند و شخصیت و كاریزمای «قهرمانانان» را به همراه خود دارد.

 

از دوست صمیمی‌ات «زین‌الدین زیدان» چه خبر؟

 

از طریق Whats App هنوز با هم در ارتباط هستیم. بیشتر از آنكه در مورد فوتبال با هم حرف بزنیم در مورد خانواده‌ها و فرزندان‌مان صحبت می‌كنیم.

 

پائولو مونته‌روی 47 ساله و اروگوئه‌ای در سالهای 1996 تا 2005 به عنوان یكی از مدافعان ثابت یوونتوس، 9 فصل در تركیب بیانكونری‌ها حضور داشت. او 278 بار برای یووه در رقابت‌های مختلف به میدان رفت و 6 بار نیز برای بانوی پیر گلزنی كرد. 4 قهرمانی در سری آ، 3 برتری در دیدار سوپركوپا ایتالیا و یك قهرمانی در جام اینترتوتو، جام بین‌قاره‌ای و سوپر كاپ اروپا از دیگر افتخارات كسب شده توسط مونته‌رو با یوونتوس محسوب می‌شوند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: